lørdag 16. februar 2013

Basert på en HELT sann historie fra virkeligheten

Når det ikke er meningen at du skal mestre noe eller lykkes i (etter statlige instanser) lette utfordringer.

På min mail fra skatteetaten: Melde inn barnets navn på nettet

Oi så lettvindt dagens samfunn egentlig er blitt, og uvitende om det komplekse og overhode ikke ukompliserte systemet som Altinn hadde "tilrettelagt" for meg.

 
Vel jeg satte meg ned. Logget meg inn og trykket på linket for registrering av barnets navn. Da må vi igjennom en ekstra sikkerthets innlogging for et høyere sikkerhetsnivå. Men systemet godtar ikke koden. Og ber om en sikkerhetskode fra kodebrev datert i 2011, jeg har bare et kodebrev fra 2012.. Jeg sperres i en time.

 
20.45 gjentar jeg prossedyren men nei jeg sperres igjen. Nå overlater jeg registreringen til mannen min.

21.45 Sperres han også...

Dagen etter lykkes vi på mirakuløst vis. Men vi registrerer mellomnavnet på feil plass (antikrist!!!!!).
Vi logger inn for å endre det. Vi sperres IGJEN. Min gode forstand takker for seg og forsvinner.

 
Vi sender inn navneregistreringen inn pr post.

Jeg møter opp på skatteetatens kontor.

-Da jeg skulle registrere mitt barns navn på nettet..
-Det går ikke ann å registrere navn på nettet.
- Jo jeg fikk en mail og jeg gikk inn fo.....
-Det går ikke ann å registrere navn på nettet, det må sendes inn pr post.
-Det er det jeg har gjort. Men da jeg skulle registrere navnet..
-Det går ikke.
-Så ba den om en kode fra kodebrev datert i 2011 men jeg har et kodebrev fra 2012..?
- Det er fordi det ikke går ann å registrere navnet på nettet, du må gjøre det pr post.

Undertegnede puster langsomt..

 
-Nå tilter det snart for meg, jeg trenger at noen fikser det slik at jeg får et gyldig og gjeldende kodebrev slik at systemet kan fungere også for meg...

-Det kan ikke jeg hjelpe deg med, da må du snakke med altinn.

Hun skyver et ark bort til meg over pulten hennes med et telefonnr på.

-HALLELUJA! Tusen takk det er nettopp det jeg ønsker meg, å snakke med noen som kan hjelpe meg.

 
Veronica dødts Seriøs

PS eg elske Atle Antonsen i tv-serin ETATEN og NAV




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar